söndag 27 juni 2010

Spring i kjol!


Jag testar i samarbete med SupplyStation en del löparkläder, och nu har nu en löparkjol av märket RaceReady i flitig användning. Ni som läst min blog senaste tiden har säkert sett kjolen på en del bilder. Nedan följer min utvärdering av kjolen.


Beskrivning: LD (long distance) löparkljolen från RaceReady har inbyggda korta coolmax-shorts, och då själva kjolen i stretchmaterial med fem praktiska fickor bakpå; fyra mindre och en större. Innershortsen har en bra andningsfunktion, och hela kjolen är väldigt lätt, trots att det ju är dubbla lager.

Funktion: RaceReady lägger stor vikt vid funktionen på kläderna. Kjolen håller även måttet här. Bakfickorna passar bra för små vätskeflaskor, gels eller mobil och det finns en liten innerficka för t.ex. nycklar. Själva kjoltyget som jag var rädd att man skulle känna av då man springer, känns knappt, och jag tycker att kjolen är väldigt bekväm. Att materialet är väldigt bra på att transportera fukt och andas har jag märkt nu när det varit över +20 grader.

Design: När jag testade tights från RaceReady klagade jag lite på designen. Det behöver jag inte göra här. Kjolen är hur snygg som helst. Man känner väldigt chick - det är vi löpartjejer värda. Kjolen är kanske kortare än vad jag skulle känna mig bekväm med i form av längd på korta tights, men iom. de inbyggda shortsen under, känns den inte alls kort - bara snygg.

Löparkjolen får helt klart full poäng av mig, och de som kommer att se mig springa i sommar kommer högst antagligen att se mig springa i RaceReady kjolen (om den inte är i tvätten).