torsdag 17 juni 2010

Kylskåpslöpning

Jag varit ganska borta från träningen senaste dagarna - andra saker har tagit upp min tid, vilket egentligen varit rätt bra timing eftersom huvudet då haft annat att tänka på... ja, för jag erkänner att jag varit lite, eller ganska mycket ledsen när jag inte kunnat springa de senaste veckorna (igen), men som jag tidigare skrivit är det helt och hållet mitt eget val i och med att jag ställde mig på mara-startlinjen.


Igår testjoggade jag häl och knä, som naprapat-Stefan sa att jag skulle. Första biten kändes väl okej, men efter bara en kilometer började det sticka ordentligt i hälen, så jag fick fortsätta hem promenerandes (har lagt ordentligt med is i hatten, så inga risker här inte). Idag gjorde jag ett nytt test som var betydligt mer lyckat. Ett par kilometers löpning, där jag kände mig ungefär lika smidig som ett kylskåp; ja, man tappar ju touchen när man inte springer på nästan två veckor.

Fast kylskåpskänslan kunde avhjälpas ganska bra genom att jag fick springa i kjol. Lite lip glossigt alltså.