torsdag 17 juni 2010

Lip gloss


När jag i söndags skulle bege mig iväg hemifrån för att cykla till Ingmarie för fika tillsammans med förutom värdinnan också Milla och Anneli, fick jag frågan "Men ni ska inte träna? Ska ni bara fika, och snacka lip gloss och så? Är det inte sånt man pratar om när man träffar sina väninnor?" Tror att den som ställde frågan var rätt medveten om att vi inte skulle snacka lip gloss, och det närmaste vi kom ämnet var nog värdinnans beskrivning av hur mycket småsten hon haft i munnen efter sitt cykelpass. Inte så mycket till lip gloss kanske.


En trevlig söndagsfika kompletterades med morgonkaffe tillsammans med Coach-Sirpasom var i stan för sin PT utbildning; hon är ju inte min coach, utan bl.a. denna tjejscoach, men hon får heta det för mig med, och jag tror att hon är en super bra och så energisk coach. (Det var Sirpas man David som hjälpte mig när jag hade nerv i kläm under våren.)

På grund av flygstrejken igår snöade min tänkta morgonrunda i Köpenhamn in (vilket iofs var ganska bra eftersom jag ändå inte var springbar). För att kompensera det (och mycket därtill) fick jag istället nöjet att idag träffa Jonna som sprang Köpenhamns marathon för några veckor sedan; får man inte uppleva stan själv genom att springa där, får man åka snålskjuts på andras fina framgångar.

Foto: Privat. Fartfylld-Jonna som är precis så söt som hon verkar på sin blog. Och några gånger om.

Lite träning, eller försök till träning har jag också att rapportera. Får ta och snickra på det. Och lip gloss är säkert trevligt, men det värmer rätt dåligt i jämförelse till hur varm man känner sig när man får träffa så fina människor.