tisdag 26 maj 2009

Nummerlapp - teama upp?

Jag tänkte hämta ut min SM nummerlapp på fredag. Tycker absolut att det är legitim orsak att gå från jobbet lite tidigare, och tänkte gå och hämta nummerlappen vid 16-17. Är det andra bloggare som har lust att haka på? Kanske vi kunde teama upp för en blogg-nummerlappshämtning?

Kan man annat än njuta när omgivningen är så grön och vacker?

Dagen inleddes med ett soligt, fint och tidigt pass till jobbet; vanliga 7.5 km och 44 min. Hemvägen var också soligt och varmt, med bra tillfälle att testa tävlingslinnet, som inte kanske inte skulle vara mitt första val om jag skulle gå in i en sportbutik, men funktionen uppfyller det, och det är svårt att inte springa fort i det. Lite längre pass med några koordinationslopp och promenerande på slutet; totalt ca. 9 km och 55 minuter. Lätta ben och löparglädje!

9 kommentarer:

  1. Hade varit kul! Men hämtar ut min nr. lapp i samand med loppet på lördag.

    SvaraRadera
  2. oki doki, jajag ska då hämta min lapp på fredag och gå på pasta partyt då också. Ska du inte på det?

    SvaraRadera
  3. Fredag är det som gäller! hela Linnéa-gänget hämtar lapparna efter jobbet (allt från kl 14.00 alltså när det känns legitimt att lämna kontoret *visslar*). Vi träffas vid träden, grässlänten utanför Danicahallen, flest kommer ansluta runt 17-tiden.

    Du ser grymt proffsig ut i Linnéa-linnet - precis som en elitlöpare - får en liten lyckotår i ögonvrån.

    SvaraRadera
  4. Moder - Cicci - Mia : Editerade mitt inlägg o satsar också på fredagen; det verkar vara en mera populär dag!

    SvaraRadera
  5. Hade ju varit kul ju, men jag får min nummerlapp på tåget upp på lördagen. Smidig tjänst förresten så slipper man köa för det när man kommer fram...

    SvaraRadera
  6. Lycka till på Stockholm Marathon i helgen! Tänk den dan man springer marathon. Just nu känns det långt långt borta. Men man ska aldrig säga aldrig=)

    SvaraRadera
  7. marathonjohan - vilken bra service! (men hur funkar det då med seeding t.ex.?)

    freaket - tack tack! Och vips kommer du att vara där också om du ger dig på det!

    SvaraRadera
  8. Faktiskt ingen aning om hur seedningen fungerar och det berör mig inte i år heller eftersom jag inte gjort några lopp som påverkar min startposition. I alla fall inte framåt :)

    SvaraRadera
  9. Ok... de har säkert någon fiffig lösning för det.

    SvaraRadera