måndag 4 maj 2009

Mystery solved och regn

Jag har ett tag gått och funderat vart alla mina svarta strumpor försvunnit. Det är inte så att en av sock-paret försvunnit, vilket man tycker borde vara fallet. Nej, det är hela par som gått upp i rök. Det samma gäller underkläder. De har också försvunnit. Jag kan inte skylla det på den i hushållet som tar hand om tvätten heller, eftersom jag vet att denna är ytterst noggrann, och inte kan beskyllas för att försnilla kläder. Jag har alltså förberett mig på att handla en riktig omgång med underkläder och strumpor.

Idag fick jag en lösning på mysteriet. Från diverse påsar och väskor där jag förvarar kläder på jobbet fick jag ihop till 9 par nytvättade svarta strumpor (och två par smutsiga). Inte konstigt att jag inte fick ihop till mer än tre par nytvättade par igår kväll när jag packade väskan, och funderade hur jag skulle klara kommande arbetsveckan. Nu behöver jag i alla fall inte transportera strumpor till jobbet på typ två veckor, däremot ska jag försöka få med mig hem lite smutsiga par.

Dramatisk sky på hemvägen.

Idag var träningstimingen inte den bästa. Vid halv 7 i morse var det ganska regnigt när vi gav oss iväg mot jobben. På dagen var det ganska klart tror jag, t.o.m. ganska soligt, och igen vid halv 6 kom det lite regnskurar, passligt till hemfärden, för att nu vid 7 vara soligt igen. Men det är inte precis ofta som man har utsatts för regn när man tränat/ varit ute på senaste tiden, så det var nästan bara skönt med lite regn. Det som kändes mindre bra var min vänstra vad, som tagit lite stryk då jag cyklat i helgen. Måste vara någon muskel i vaden som inte är van vid att jobba. Hoppas den återhämtar sig snart.

9 kommentarer:

  1. Haha. Här hemma är annars problemet att ena strumpan försvinner. Så man har hundra olika strumpor men inga passar ihop. Det är därför jag har köpt en miljon (nästan...)likadana pumastrumpor :)

    SvaraRadera
  2. Hos oss bor det ett strumpmonster som äter alla våra strumpor och jag blev nästan galen när jag insåg att han även ibland äter skor.....

    SvaraRadera
  3. Strumpor kan vandra en lång väg bort från lådan. Instämmer med Anna, en massa sockar av samma sort underlättar.

    SvaraRadera
  4. Anna & Anna - Ja, mina tidigare erfarenheter har också visat en från varje par försvinner, men nu var det ju liksom hela par som gått upp i rök. Men jag kom ju på gömman :) .

    Pain - Äter monstret typ träningsskor också; det skulle ju vara jättehemskt!

    SvaraRadera
  5. Ibland kan det nästan vara skönt att springa i regn, fast kanske inte på väg TILL jobbet :) Duktigt av dig att springa ändå!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att din vad hämtar sig snabbt! Och att solen snart lyser upp alla mörka utrymmen där du råkar gömma dina strumpor... :)

    SvaraRadera
  7. Jag visste att jag borde hålla mig till en färg. Vit eller svart? Och kan man springa med en vit och en svart strumpa..?

    Sen måste jag gå off-topic, jag ber om ursäkt Snorkfröken, men jag kan inte låta bli, för jag gillar Mumintrollen så mycket.. :-)

    Muminlandet ligger förvisso österut, men inte så långt som man kan tro. Mumindalen ligger faktiskt på.... Blidö i Stockholms skärgård, där Tove Janson tillbringade sina somrar som liten (hennes mamma var svensk, morfars syster, dvs Tove var mamsens kusin).
    Muminhuset står kvar, med kakelugn och allt. Där blir jag en vecka i sommar :-)

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset på mellanmål! Kall havregrynsgröt är helt okej. Det hade jag med mig ett tag till frukost när jag åkte så sjuuuukr tidigt att jag valde att äta frukost på vägen. Problemet är att jag inte vill ha en massa större burkar med mig då väskan redan är ganska tung av alla böcker, vattenflaska och matlådan. (Plus att jag nästan alltid har träningskläder med mig då jag går direkt till gymmet från tåget) :( Men det är absolut ett jätte bra mellanmål!

    SvaraRadera
  9. Sus - som tur är har vi bra torkskåp etc. i jobb omklädningsrummet, så att det regnar är inte så farligt. Och jag sitter ju inte i mina springkäder och jobbar :) .

    Janne - tack. Vilken härlig formulering!

    Joakim - Vad mysigt det låter!

    Malin - ja, det blir ju en del burkar att bära av och ann... men gott är det!

    SvaraRadera