fredag 12 mars 2010

En halv Sara

Igår läste jag hastigt på Saras blog om hennes träningsplan med att köra 100 upprepningar av några övningar, med löpning emellan. Jag hade precis checkat in på hotellet, hade 50 minuter till godo innan jag skulle befinna mig på en middag.

Inspekterade heltäckningsmattan, drog av det mesta av outfiten och satte igång. Övningarna jag bestämde mig för var: Upphopp, utfallssteg, armhävningar (dessa tre snodde jag av Sara), och lade till sneda situps, höftlyft, dips och spänsthopp. Någon löpning emellan blev det inte för min del, utan jag körde övning på övning i ett rullande schema. Upptäckte redan efter två varv med 10 upprepningar per övning per omgång, att övningarna var ganska baklårskrävande. Några 100 reps per övning fick jag inte ihop på mina 30 minutrar, men däremot 40-50 per övning. Shaun skulle ha varit stolt (eller förfasad över mina elefant-hopp). Får man bara en extra motivationskick är det inte så svårt att komma sig för att genomföra. 30 minuter efter avslutat pass kunde jag greppa ett glas med fördrinks-juice; nyduschad och nytränad. Redo för representativt mingel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar