onsdag 3 mars 2010

Springer bara 7

Idag känner jag mig som en riktig tråklöpare och tråkbloggare. Ena ljumsken är tråkig, ena lilltån är tråkig; Snorkkis är en tråk-snork.


Jag har inga 5-mils pass i shorts att rapportera, inte några 8-milare en vardag, inte någralöpbandsintervaller, svängiga aerobics-pass, mjölksyrespäckade spinningpass eller själs-balanserande och återhämtande yogapass.

Hur kul är det att skriva om två transportlöpningspass på dryga 7 km vardera, i spottstyver fart för att få igång cirkulationen i musklerna och ordentlig genomblödning, för att förhoppningsvis få icke-klagande ljumske snart; tån har jag slutat smöra för redan en tid tillbaka. Inga planer på varken trösklar, burpees eller långpass, ingen löparresa inbokad.

Nej, det blir faktiskt inte roligare än såhär. Inte idag i alla fall.

Foto: Privat. En halv-tråkig vinkning från mig till Er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar