fredag 19 mars 2010

Fredags-hopp

I början av veckan fick jag ett mail av Sirpa, som läst om min problemljumske/ höft, och vars man är expert på nerv-problematik. De skulle vara på naprapatkonferens i Stockholm i dagarna. Sirpa frågade om jag ville komma till konferensen/ mässan som demo-patient, varvid David skulle se om han kunde hitta vad som är fel med min lårmuskel/ ljumske/ höft och om någon nerv är i kläm i det partiet.


Så idag var det dags. Åkte ut till Infra City och möttes av en sprudlande glad Sirpa, och en lika glad David. Jag beskrev mina symptom, och de verkade stämma överens med hur det känns en nerv är i kläm. Jag blir alltid så imponerad av sådana som kan sina saker så bra; bara genom min beskrivning i ord, kunde David lägga finger på vad som troligen var/ år problemet, och han visste direkt mellan vilka kotor i ryggen det skulle kännas ömt när han tryckte. Sådant är häftigt för en sån som mig som tänker på en rygg som en ryggtavla, och inte vad som finns bakom.

Några knax senare var jag klar, och nu blir det alternativ träning några dagar, innan jag förhoppningsvis kan börja springa igen. Känslan/ ontet i ljumsken är ju fortfarande det samma, men det känns ändå som om spänningen eller trycket i höften och nedre ryggen lättat. Skönt! Nu hoppas jag att ont-ontet ska ge med sig också.

Och tänk att det finns människor som erbjuder "främmande" hjälp bara sådär. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar