tisdag 18 maj 2010

Smyger in


med några bilder från förra veckans pass i Central Park. Solig med riktigt crisp morgon. Jag hade strumpor på händerna för att inte förfrysa fingrarna. Tur att man kan vara klädd hur som helst i NY utan att någon höjer på ögonbrynet. Exemplariska var dock alla hundar + hundägare jag träffade på - imponerande värre vilken disciplin och lydighet.




Foto: Privat. En liten vattenpöl; inga roddbåtar i farten såhär tidigt men senare på dagen kan man se små roddbåtar

Skrev tidigare också att jag hade några andra favoritställen att springa på i NYC. Washington Square Park var en tid bara två kvarter från vår ytterdörr, och det var ett utmärkt ställe att jogga runt på mornarna. Många joggare, men ingen trängsel. Nu är det renoveringsprojekt på gång i parken, vilket det var redan för 1.5 år sedan när jag senast var i stan, men kanske vid nästa besök är parken hel igen, och kan omringas av löpare.

Min favorit är av ställen att springa i NYC är ändå längs västra sidan av Manhattan (mot New Jersey), från säg Meatpacking District, längs Hudson River ner mot Ground Zero, Battery Park, södra spetsen av Manhattan och mot Southstreet Seaport. Speciellt sträckorna nära Ground Zeo och Battery Park, där man också ser frihetsgudinnan ger en mystisk, konstig, sagoliknande stämning, samtidigt som det ger respekt. Upplevelselöpare - absolut.