torsdag 20 maj 2010

Tortyrmetoder

Jag håller som bäst på och testar olika metoder för tortyr. Förra veckan när jag var i USA kom jag underfund med att metoden att hålla människor vakna (som väl används som tortyrmetod) är ganska elakt. Naturligt tidiga mornar; vaknar nästan alltid omkring kl 6 här hemma, vilket betydde midnatt där, och program till sent på kvällen, innebar ett 3-4 timmars gap att hinna sova.

Idag har jag testat en ny, nästan lika effektiv metod. Shock-wave-therapy. Jag hade tid till naprapat idag, och fick först en genomgång av rygg, höft, bäcken, lite korrigeringar här och var, och jag hade fortfarande en liten snedvridning. En genomgång av hälen visade att det handlade om en inflammerad bursa, eller slemsäck, och också inflammation i ett ligament. Jag kunde dra en lättnadens suck då det inte var en hälsporre som jag fasat för, och inte heller någon fraktur. Inflammationen borde, håll tummarna nu, inte ta allt för lång tid att få ordning på.


Som hjälp på traven blev det först lite el-stimulans, och sen alltså en ShockWave session. Jag har läst om metoden tidigare, och förstått att det är en effektiv metod för att få en bra läkningseffekt igång, men även läst alla horror-historier om hur ont det gör. Ett par minuters bultande tortyr, och jag känner hopp igen.