söndag 16 maj 2010

Ny bodylotion?



Igår tilltog mitt hälont förfasligt (för att använda Jannes uttryck: häl-vetet). För att kunna föflytta mig något så när smärtfritt gick jag in till ett Pharmacy för att se om jag hittade något smärtlindrande gel att komplettera tigerbalsamet med. Efter letande på egen hand frågade jag mig fram och fick svaret "Bengay - it's Bengay that you need". Ok tänkte jag, det är tydligen Bengay som jag behöver. Tyckte dock inte att ultrasmörjan var speciellt effektiv på häl-vetet, det bet helt enkelt inte, men jag funderar allvarligt på att börja smörja in hela mig själv i anti-inflammatoriskt; använda det som bodylotion alltså. I framtiden kommer jag inte bara att dofta tigerbalsam, utan även ha listerindoften från Bengay.

Foto: Privat. Min nya bodylotion?

Hemkommen och tämligen utpumpad. Idag är det tydligen någon som har knivslagsmål i min häl, och jag har inte ens en tanke på att springa. Typ någonsin.

Foto: Privat. Vy från Boston i tisdags.