söndag 16 maj 2010

Kors i sadeln

Jag har cyklat. Och jag tyckte det var roligt! Sitter med en något öm bak, och ben som om man känner efter riktigt noga, känns lite mosiga. Den känslan går inte av för hackor.

Jag är som jag tidigare påpekat riktigt usel på att cykla, och det går nästan pinsamt sakta när jag kommer trampandes på min Trek-hybrid. Innan jag gav mig ut idag, hade jag bestämt mig för att jag skulle bortse från allt det negativa, fokusera på det positiva i att jag faktiskt kan cykla utan att jag känner ontet. Lånade makens cykelshorts som jag drog utanpå tightsen, och ut. Nästan vindstilla, ganska lugnt med trafik på cykelvägarna, soligt, nyutslagna häggar, vitsippor, inte en fluga i luften - bästa möjliga cykelväder alltså, och vem är jag att klaga?

En cykeltur på ganska precis 30 km på 90 min, och en medelpuls på 111. Skrattretande för vana cyklister, men jag själv tänker vara nöjd; speciellt med det faktum att jag faktiskt tyckte det var ganska roligt.