måndag 24 maj 2010

En kortis

Blir en kortis till blogginlägg och det blev en kortis joggande idag. Jag vet inte är jag senast var o-sprungen över en vecka, men jag tror att det är över 6-7 år sedan. Idag testade jag alltså att springa lite, och nöjt kunde jag konstatera att det inte gjorde ont, bara lite småkänningar och känsla av viss svullnad som finns kvar. Joggade och promenerade om vartannat på rekommendation av Ingmarie, och nöjde mig med en tur på 30 minuter. 30 minuter ljuv musik.


Om jag också snabbt ska sammanfatta förra veckan som jag lovade mig själv att skulle bli tuff. Tuff vet jag inte om den blev, eller i alla fall känns det inte som om jag skulle ha en tuff vecka i kroppen, men när jag kollar på träningsminutrarna i loggen, skvallras det om att jag visst tränat. Nästan 15 timmars träning, främst från cyklingen som ju är väldigt lågintensiv träning, och tre pass på gymmet, och ett styrkepass hemma. Veckans cykelpass har resulterat i att jag sitter och surfar runt på cykelsidor och funderar på racer-inköp. Bäst att jag loggar ut och tar en måndagsrelax på spikis.