söndag 18 oktober 2009

Alltid en orsak att träna

Idag var det egentligen meningen att det skulle vara löpvila för min del, och det skulle tränas enbart lite styrka under kvällen. Att sitta inomhus kändes nästan på gränsen till kriminellt då det var så fint väder, och efter lite aktiviteter som bostadsrättsföreningens höst-städ-dag och mat-shopping, kände jag mig inte riktigt nöjd med utomhusaktiviteter. En perfekt dag för en långpromenad, men det verkade allt för tråkigt. Jag slängde fram idén joggingtur till maken, och han var med på noterna. Jag med mitt löppass på 2.5 timme, och han med 3 timmars triathlon-spinningpass igår hade vi inga maffigare ambitioner än att jogga och njuta av vädret, och av sällskapet. Visst kändes det i benen att vi hade tränat långpass igår, men de knappa 15 km vi avverkade i ca. 6 min tempo var ganska behagliga ändå, och väldigt njutbara.

Har man inte en träningsmässig orsak att träna, kan man väl hitta på en orsak att träna p.g.a. t.ex. vädret eller umgänget. Always a reason to run; vilket får mig att tänka på denna video (med reservation för att videon inte är speciellt sportslig och inte lämplig för känsliga läsare):

8 kommentarer:

  1. Såklart det finns. På samma sätt som det alltid finns någon lämplig bortförklaring. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja det borde faktiskt vart straffbart att inte springa i dagens underbara väder!

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka i matchen. Det gick ju hyfsat fort, om man säger så.
    Och NU ser jag att du stavar Snorkkis med två k - snacka om punchdrunk. Fiffig stavning!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ikapp mig på din blogg :) Mycket intressant och läsvärt och inspirerande som vanligt... även om min egen löpning går på sparlåga just nu med korta och värdelösa pass istället för kvalitet, njutning, långpass på helgerna (som jag ju vill ha det...) nåväl. kul att läsa det där om vardagsmotion, jag har gjort samma reflektion, älskar ju mycket träning och rörelse men kan ibland tycka att det är drygt att bara gå till affärn och handla.

    SvaraRadera
  5. Huvudet på spiken! Gick glatt in i köket igår för att fråga sonen "springa lite?" men han hann före "Fotbollsturnering morsan" Så då blev det underbara vädret mitt sällskap. :)

    SvaraRadera
  6. var det inte du som rekade marathonbanor?? kolla in det här bildspelet som jag skriver som hemsideadress eftersom du blockat adresser i kommentarerna....

    /anna på mandalaya.se/blog

    SvaraRadera
  7. rosenblom - Bortförklaringar? Hum... jag kan inte komma på några... förutom skador då.

    julle - Såg att du också passat på! Var verkligen jätte härligt.

    Andrej - Bättre sent än aldrig!

    fartfylld - Kan vara bra med lite vila från löpningen ibland också. Och vardagsmotionen... ja, det är en nöt att knäcka!

    Mia - Skönt att du också fick njuta av underbara vädret!

    Lena - Ja, det var ett riktigt välkomponerat pass med det bästa av det bästa.

    anna - Ska ta mig en titt.

    SvaraRadera