fredag 3 april 2009

Ungkarlsliv för Snorkkis

Vilket vackert väder det varit idag. Springer man inte nu - när ska man då springa? Måste bara hålla med Orka mera-Anna.

Jag startade dagen med fartlek/ tempo löpning till jobbet. Jag hade inte planerat att springa fort, men då jag blev lite sen, och hade ett möte att passa på jobbet, fick jag spurta lite extra. Det blev alltså en kompott av fartökning där jag tyckte att det passade. 7.5 km och 39 min, medelpuls 155.

Efter jobbet hade jag tänkt promenera hem. Bytte ändå om till springkläder och traskade iväg. Efter en minut gående blev det lite för tråkigt och jag joggade lite istället. Väldigt lugn löpning blandat med gång uppför backarna, och framför allt: njuta av det fina vädret! Lyckades få 8 km att ta 56 min med en medelpuls på 135.

Det är inte ofta som jag är ensam hemma på en fredagkväll. Denna fredag är ett undantag. Inget troll, inget Let's Dance. Jag får helt enkelt ta saken i egna händer, och leva ungkarlsliv, gå omkring i långkallingar, dricka sån dryck som skummar, och käka gott. Och surfa omkring och läsa inspirerande bloggar.

Apotekarens påskmust. Gott i lagom mängd.

Fläskfile' i olika tappningar. Man får experimentera när man är ungkarl. Två skivor kryddad med rosmarin, en med peppar och en med traditionell grillkrydda. Favoriten var peppar. Till detta blev det lite zuccini och klyftpotatis.

På lördagar brukar det ju vara långpass på menyn, men eftersom det är Långpassdöden som gäller på söndagen, skall springbenen få vila i morgon. Beroende på väder och vind, får vi se vad ungkarlen (Snorkfröken) hittar på för aktivitet under lördagen.

2 kommentarer:

  1. Hade ni fint väder i storstan? Här på västkusten var det regn, blåst och max 5 grader. Så det blev ingen joggning för mig idag utan 90 min Taekwon-do. Känns bra det med, men jag saknar verkligen solen sedan torsdagen.

    SvaraRadera
  2. Mysigt att ro om sig själv en fredagskväll. Njut av Stockholm i lördagssolen.

    SvaraRadera