torsdag 2 april 2009

Långpassdöden

På söndagen ska jag delta i Långpassdöden 2. Ett långpass tillsammans med likasinnade, och runt andra varvet på Stockholm Marathon banan. Det utlovade tempot är 6 min/km fart. Jag har inte träffat någon av de andra ännu, men är lite spänd och förväntansfull för vad som komma skall. Mest ser jag fram emot att få byta lite tankar med de andra, jag kör ju annars mina långpass ensam, men nu blir det med sällskap (och så förstås den utlovade bastun och skitsnacket efteråt).

Är det någon annan som tänkte hänga med på detta?

11 kommentarer:

  1. Du sa 60 min/km tempo va? Självklart är jag med. Och apropå Västerbron - vi kör axlarna på Skivstången till en engelsk låt om Västerbron: Säkert uppåt 80 reps. Så den låten är verkligen både älskad och hatad!

    SvaraRadera
  2. Åh den som bodde i Stockholm. Jag har hängt på om jag bara var där ni är:)

    SvaraRadera
  3. Det lät ju jättebra och roligt med sällskap. Synd jag inte bor i sthlm annars hade jag gärna joinat. Vilket fusk att träna på banan redan nu! ;)

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt kul! Dessvärre annordnas ju inget sånt i sådana här små hålor! :(

    SvaraRadera
  5. Skulle egentligen hakat på men det blev lite sista sekund avhopp. Vi ses kanske nästa gång :-) (Linda P på funbeat)

    SvaraRadera
  6. Jag är med i gruppen "Långpassdöden" men passet krockar med TSM som jag varit borta från alltför länge. Next time.

    SvaraRadera
  7. Andrej - hårdare än härd :)

    Anna, Cicci o Malin: Ni får flytta hit vetja!

    Linda o Mia: Synd, men nästa gång! Ni var kanske båda med på årets sista långpass? Var så sugen på att hänga med på det, men var i hemstaden då och var dessutom skadad då, men nu passade det.

    SvaraRadera
  8. Jag var med på årets sista långpass. Hade innan aldrig sprungit mer än 21k och hoppade av åsl vid 43 utan att vara allt för sliten. (Ville inte köra hela pga av attjag redan dubblat min tidigare distans) Det var ett riktigt kanonkul långpass och givetvis blir det hela vändan som springs iår! :-)

    SvaraRadera
  9. Linda - Då kanske vi ses, om inte tidigare, så på sista långpasset!

    SvaraRadera
  10. Jag tror vi lär ses tidigare än så :-) Tränar du med nån klubb föresten?

    SvaraRadera