torsdag 4 juni 2009

Panikbeteende

Inspekterade idag min pappersalmanacka på jobbet efter att ha varit på konferens och inte ännu kommit på att svänga blad på almanackan. Till min förfäran/ förtjusning konstaterade jag ett "SL" på fredagen den 29.nde maj. Detta SL som betyder att jag nu borde ha köpt nytt SL kort, eller som Janne föreslog; Shoppa Löparkläder. Jag har missat detta med över en vecka! Uppryckning i panikartat format. Vad skulle jag ta mig till? Lunchen kunde inte användas för ändamålet; skulle inte hinna med både en sväng på stan och att äta lunch, och efter jobbet hade vi några gäster som hälsade på, vilket betydde blixt-snabbt hem från jobbet.

En ide' uppenbarade sig ganska snabbt. SL - Spring Lidingöloppet. Anmäld och klar - phu - lugnet återfunnet. Nu är det bara träning i terräng som saknas. Det kanske vore klokt att hoppa på några orienteringsträningar snart, eller kanske lite backträning i Lilljansskogen?

Förkylningen håller sig stabilt kvar. Ingen feber, men snuva som degar i huvudet, och gör att man känner sig konditionsmässigt lite sisådär. Det som är nästan lika illa är att smaksinnet har försvunnit. I sådana situationer märker man hur mycket man uppskattar smak i maten; och värsta glädjedödaren - hur kul är det att äta värsta lyxiga hotellfrukosten (varit på jobbresa), och inte känna någon smak! Löpningen får ännu vänta ett par dagar; förhoppningsvis ska jag vara i form för någon typ av träning fram emot helgen - vad gör man annars på lördag morgon? Någon som har förslag ifall det skulle bli en vilo-lördag?

10 kommentarer:

  1. Å så roligt med Lidingö! KOm på att jag också borde anmäla mig. Lidingö känns så självklart att jag nästan glömmer bort att anmäla mig... kunde ju bli katastrof!

    Vilket straff att inte kunna känna smaken av en riktigt god hotellfrukost. Håller tummarna för att du strax får smaken åter!

    SvaraRadera
  2. Melodikrysset - en lördagsklassiker : )

    SvaraRadera
  3. Förkylningarna verkar ha letat sig ner till Skåne också. Vaknade i morse och kände mig ordentligt hängig med rinnande snok och tung, vadd-inlindad hjärna. Surt, då det var dags för första rundan efter maran idag. Efter 9-hålsrundan på klubbens nyinvigda bana...

    Kul att du ska springa Lidingö. Det loppet lockar faktiskt mer och mer. En får väl se vad som sker.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Åh, Lidingö har jag också funderat på... Vill ju gärna göra en klassiker (eller åtminstone alla delarna ur klassikern) någon gång i livet.
    Vad man gör en lördagsmorgon?
    Brunch på något mysigt café?
    En lugn mysig promenad i parken med ditt Troll?
    En shoppingtur? (När öppnar RS och Löplabbet? :-P)
    Nåt i den stilen kanske?

    SvaraRadera
  5. Åhhh... Jag vill också springa Lidingöloppet. Nu blev jag ännu mer sugen. Vi får se! :)

    SvaraRadera
  6. Inte roligt att bli blåst på smaken av en bra hotellfrukost...

    Och du kommer ihåg förkortningsskolan ;)

    Jag tänkte själv ta en runda på lördag om benet är ok, har fått lite känning igen.

    Men annars så är det ju en bra landskamp i fotboll på lördag. Sverige - Danmark? Och är du inte intresserad av fotboll så varför inte ta en SL på stan ;)

    SvaraRadera
  7. Anna - blir första LL för mig, så jag kan inte skylla på att jag "glömde".

    Ida - hm... låter inte riktigt som jag, men tack!

    Benet - tack! Och trist att förkylningen kommer till dig också... det verkar lite seg.

    marathonjohan - Tack för förslagen! Hakar genast på förslaget om Löplabbet och RS!!! (Och cafe' brunch skulle ha varit en hit om inte smaklökarna skulle vara demolerade).

    Malin - ja, kom igen och anmäl dig!

    Janne - ja, din förkortning var ju klockren! Ska fundera vidare på en SL på stan :) .

    SvaraRadera
  8. Öhhhh... Hallååååå! Coreträningen då. Den skulle vi ju köra på vilodagarna. Sär inte att du har GLÖMT??

    SvaraRadera
  9. Vi är några som pratat om gemensam träning i Ursvik - Extremespåret - bra terränglöpning :) det blir nog ett par tillfällen under sommaren - kanske en av Linnéaträningarna till och med. Håller dig uppdaterad!

    Kul med Lidingö!

    SvaraRadera
  10. Andrej - visslar, Visslar, VISSLAR, VVVIIIISSSSLLLAAAAARRRRRR.

    Mia - ahh, bra ide´! Har faktiskt inte testat Ursvik, bara Hellasgården ännu; den är också bra!

    SvaraRadera