tisdag 9 juni 2009

Bakfylle konsulten

At your service...

Off-topic; Ingen bakfylla här, men följer med spänning med hur området för helgens Volvo ocean race riggas på vägen till och från jobbet. Verkar vara ett ganska avancerat arrangemang.

Förra veckan fick alla på jobbet en förpackning vitamintillskott i sitt postfack. Detta resulterade i blandade känslor, och en del spekulationer. Jag tyckte det var en väldigt bra grej, eftersom jag var mitt inne i förkylningen och vitaminer då var extra välkomna. En av mina kollegor trodde att arbetsgivaren vill försöka förgifta oss med dessa konstiga tabletter, men jag förklarade för honom om att detta var ett vitamintillskott. Jag berättade också att jag sett reklam för vitaminerna, och att det i reklamen hade gett vissa vibbar om att man skulle bli grymt effektiv om man tog sig en dos. Det övertygade kollega 1.

En stund senare kom en annan kollega förbi och funderade över vitaminerna i postfacket. Han var övertygad om att detta var ett bak-fylle preparat, och tänkte nog spara användandet till typ midsommar. Jag frågade om han kanske mixade detta med något annat slags preparat, typ Resorb. Efter Stockholm marathon var jag tvungen att läsa på lite om Resorb, då det verkade som om alla utom jag använde sig av preparatet för att återställa vätskebalansen i kroppen. Jag var därför lite extra påläst gällande Resorb, och kunde på ett väldigt utförligt sätt förklara hur det fungerade; dock inte i sammanhanget marathon, utan mera allmänt. Min kollega såg ganska frågande på mig, och tyckte att jag var ytterst påläst gällande bak-fylle Resorben. Han hade nog inte riktigt förstått kopplingen mellan mig och bak-fylle räddningen. Alltid kan man hitta nåt sätt att imponera...

7 kommentarer:

  1. Ha! Resorb är grymt när man har drckit lite för mycket. Att dricka det efter en mara (eller liknande) har jag dock aldrig provat. Kanske nåt att testa i Trollhättan.

    SvaraRadera
  2. Hoppsan. Hur mycket vätska tappar man i ett marathon jmf med ett intensivpass på 90 minuter inomhus?? Kanske skulle vara något att testa. Finns i välsorterade sportbutiker?

    SvaraRadera
  3. Jag kände mig också ganska ensam om att skippa resorben! Och det gick ju vägen ändå. :)
    Kan erkänna att jag inte riktigt vet hur de fungerar heller, mer än att det är en vätskeersättning... Bättre med fökylningen? Hoppas det!

    SvaraRadera
  4. Kanonkul att kunna stå till tjänst med info som ingen tror att man sitter inne med :)

    Synd att det smakar så illa bara! (men det kanske det bara är jag som tycker?!)

    SvaraRadera
  5. johan - aha... så du har använt det till dess riktiga användningsområde!

    Andrej - tror det är apoteket som gäller!

    Malin - yep, förkylningen bättre!

    mialena - dumt att det smakar illa, ska man dessutom pina sig med sånt ifall man är bakis?

    SvaraRadera
  6. Löpning är förbaskat allmänbildande!

    SvaraRadera