fredag 19 juni 2009

Midsommar-pass

Midsommar-fina skor.

Fick den perfekta starten på midsommarafton med en mysmorgon med god frukost och kaffe, och ut på löptur precis efter kl 8. Sol hela turen; bäst att ta vara på det man får i form av soltimmar nu. Sprang min absoluta favoritrunda, samma som i förrgår, 17 km , på ca. 1 h 40 min. längs vattnet. Lite långsammare tempo var det idag, men fullt lika njutbart som på onsdagen. Efter halva sträckan drog jag på mig knästödet som jag haft i byxlinningen, då det kändes lite i knä; igen inte ont, men liksom en känning. Nu blir det fika- och jordgubbsjakt.

Ha en bra midsommar!

8 kommentarer:

  1. Precis så vill jag starta min midsommar!!! Avis som sjutton sitter jag och läser om din runda. Ha det jättebäst idag och frossa jordgubbar i massor.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Tyvärr har jag nog inen blomma att piffa upp mina skor med, men jaghoppas det blir bra ändå. :)

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig start på dagen! Här har det städats packats och tvättats (mkt otraditionell midsommar)och om 2 timmar är det dags att åka till flygplatsen och Glasgow. Löparskorna följer inte med trots att de brukar göra det på mina resor. Nu tänkte vi promenera massor istället, det blir nog bra det också.
    GLAD MIDSOMMAR!

    SvaraRadera
  4. Skönt med midsommarlöpning!
    Ha en trevlig midsommarafton du mé =)

    SvaraRadera
  5. Vilka tjusiga midsommar-pjuck. Dekorerade med blomma och Asics-logga, kan inte bli fel!

    Ta're lugnt med knäet.
    Glad midsommar på dig!

    SvaraRadera
  6. Anna - Ja, kan man starta en dag bättre än med en löprunda?

    Andreá - Blomman började tyvärr sloka lite efter ett tag... men blomma som blomma :)

    Miss Agda - Oj, ny resa på gång redan, men nöje nu hoppas jag! Och att promenera omkring är ju också super sätt att se sig omkring!

    Cicci - o, ja - the best!

    Partik - Tack. Kanske jag kunde sälja dekorationen patenterad till Asics; kanske fler som önskar likadana!

    SvaraRadera
  7. Schyssta skotillbehör! Finns de i andra färger?

    SvaraRadera
  8. johan - ja, speciellt nu under sommaren!

    SvaraRadera