söndag 4 juli 2010

Sluta rök och kom med och spring


Hojtade Bernt till några som gick och drog en morgonsigg vid Skärholmen. Strax därpå dundrade en skara på 50 löpare in i köpcentret - vårt stopp var ju alldeles i andra änden där. Det var alltså dagen för Hornstull - Järna, årets softaste långpass.

Idag var dock inte riktigt min dag, men jag är inte speciellt förvånad. Jag har sprungit väldigt mycket senaste veckan, och som en avslutning på denna tuffa vecka tyckte jag att det gemensamma passet skulle sitta fint och jag tänkte att jag skulle lyftas med, och få lite av passet gratis genom att hänga med andra. Och visst får man energi av andra, och snackar lätt bort ett par km, men jag var ändå seg

Hade siktat in mig på något mellan två och tre mil, och jag landade på 2,5 med transportsträckan till startplatsen inkluderad. Jag kände mig rätt nöjd när jag klev av, det var liksom lagom, men jag måste faktiskt säga att jag hade det lite tufft idag. Inga skadekänningagr, förutom ett skavsår under hålfoten av de nya inläggen, men allmänt seg; både av värmen och av senaste veckas löpning. Sitter bra med lite vila nu tror jag.

Tycker att det är väldigt imponerande att det var så många som anslöt. Hornstull kl. 8.30 i morse och omkring 50 löpare, rätt häftigt. Kanske kommer typerna från Skärholmen med nästa år?!

Foto: Privat. Madde och Andréa förväntansfulla innan start.