fredag 2 juli 2010

En helt vanlig fredag


Neeeeej. Skojade bara. En helt vanlig, speciellt underbar, smågalen sommarfredag. Låt mig förklara:

Började så klart dagen med ett pass till jobbet; med en extra sväng dessutom för att få springa mer på stig och mindre asfalt. Nästan 8 km innan 8 - check. Dusch 1, funktionströja och strump-par 1 använda.

På fredag eftermiddag har vi på jobbet infört friskvårdstimme. Ett toppen initiativ tycker så klart jag. Tempolöpning i gassande sol tillsammans med ett gäng kolleger. Då biter man i lite extra. 6.5 km i 5.10-tempo - check. Dusch 2, funktionströja och strump-par 2 använda.

Foto: Privat. På väg till dagen sista pass hittade jag en glass som matchade mina skor.

Efter jobbet träffade jag Karin (ni vet hon som drämmer till med att bli 12a på Vätternrundan och sånt) för en löprunda. En tur bort förbi Pampas Marina och Huvudsta vilket innebar nya områden för mig. Ett skönt och som vanligt när man får träffa Karin, trevligt pass. Efter passet kollade jag in Karins nya cykeldäck - galet coola. Nu blir hon ännu snabbare på sin cykel.

Foto: Privat. Karin med sin(a) fina cyk/el/lar + snabbhjulen.

Jag fortsatte sen hemåt, räddade en skateboard från att åka ut i biltrafiken och blev hjälte bland fjortonåringarna, joggade ganska lugnt, promenerade lite ibland och njöt av den varma kvällen. 17 km lugn löpning - check. Dusch 3, funktionströja och strump-par 3 använda. Samtliga nu också tvättade.

30+ km är ju egentligen inte så mycket; det är ju vad jag skulle kunna springa ganska lätt (eller lätt och lätt, kanske inte lätt, men utan större problem) som långpass. Det är mer att det känns lite coolt att kunna dra tre ganska schyssta pass sådär på en vardag.En helt vanlig, super-sommar-fredag.