måndag 12 juli 2010

10-taggare

Igår målade jag tånaglarna (intresseklubben antecknar). Det är inte speciellt ofta mina naglar blingas upp, men eftersom jag plötsligt har blivit tagen av att bada, vill man ju inte vara sämre än de andra på bryggan. Och till min förtjusning hittade jag 10 naglar att måla på mina fötter. Vissa lite skamfilade men ändå - en riktig 10-taggare! Det börjar komma tydligare och tydligare tecken på min ultrafrånvaro; jag har ju faktiskt inte sprungit ultra ännu i år, och har inga närliggande planer heller.


Igår fick det bli vila från löpningen efter att ha sprungit 6 mil på tre dagar. Idag, löpning i 30 grader med ryggsäck på. Kan meddela att linnet jag sprang med i morse, fortfarande var fuktigt 9 timmar senare. Jag som knappt brukar bli svettig sådär i vanliga fall; nu dryper t.o.m. jag i svett, och är uppenbart tvungen att bada. Vilken tur att man har målade tånaglar då.