lördag 6 augusti 2011

Aktivitet och motivation


Har varit betydligt aktivare då det gäller träningen senaste dagarna än vad jag varit då det kommer till bloggande. Motivationen och orken har kommit tillbaka efter att allt i träningsväg känts lite tungt några veckor.
En genomgång av senaste dagars träning:
Torsdag var det fika med dopp på träningsmenyn. Löpning genom delar av Nackareservaten, ett stop för 15 minuter styrka vid ett utomhusgym, vidare till Källtorpsjön vid Hellasgården, ett dopp - till och med jag simmade en bra stund, en glass (svårt att undvika glass när en gubbe kommer körande med en moppe med en frysbox full med glass - en sån (alltså moppe + släp med glass) skulle man ha), en stunds latande på bryggan, och sen löpning hem. Totalt ca. 17 km löpning och några set med styrka. Bästa sällskapet och bara att konstatera att sådana dagar kunde man ha typ alltid.
Fredag och sista dagen på semestern. Har senaste två åren haft som tradition att sista dagen på semestern tokträna; typ springa ett marathon. Kände inte riktigt för det i år; det skulle ha känts som ett tvång, och där tackar jag nej. Fredagen var ändå en njuta-av-träning-och-ledigt-dag. Ett cykelpass på nästan tre timmar, vilket fick ersätta marathondistansen. En halv timme löpning på det, och vi call it a day.
Lördag (idag) träffade jag Karin för en löprunda, och totalt blev det en 20 kilometersmorgontur i lagom tempo. Bra med sällskap som gör att man egentligen glömmer att man anstränger sig. Motivationsboost minsann.
Några dagars tuffare aktivitet och träning.
Foto: Privat. Madde tyckte att jag borde ha lagt upp en bild på mig själv i klänning och fivefingers. Istället bjuder jag på cykelmodet. Klänning och hjälm... och klart klänningen är Bianchi-färgad. Erkänner dock att jag inte hade just klänning under gårdagens cykelpass. Men det är bara en tidsfråga innan racer + klänning är det nya svarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar