fredag 19 augusti 2011

Fredagsoljad


Fredag (igen!) Och en sådan vecka när jag kan kryssa av tio Västerbropasseringar och där jag vid varje passering, inklusive idag när det ösregnade, tänkt "åh så fint det är". Och en sådan fredag när det jobbigaste varit att man måste duscha efter varje pass. Eller nu skojar jag lite, för det jobbigaste idag var nog ett tempopass på knappa 7 km i under 5-minuters tempo. Ryktet säger att vissa kilometrar avverkades i närmare 4:30 fart. Det tuffaste träningspasset jag sprungit på evigheter.

Men tillbaka till det jobbiga duschandet som ändå kanske inte var så jobbigt. Tänkte ge ett tips för just sådana tillfällen när huden utsätts för mer än vanligt - en omgång med mandelolja och du ska se att huden blir alldeles len och mjuk igen. Bra och naturliga grejer utan en massa skräp i. Speciellt bra för löparfötter som behöver extra kärlek.
Nu ska jag ta mina fredagsoljade ben och stretcha till nyheterna. Har stretch-slarvat så det är verkligen på sin plats.

Foto: Privat. Tror det var ca en femtiolapp på apoteket och hela världen blir mjuk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar