fredag 26 augusti 2011

Tog snabb-benen


Precis som flera av er läsare verkar ha, har jag också flera olika par ben. Igår tog jag på de snabbaste benen jag har och sprang Bellmanstafetten. 5 km på 22.30 får helt klart godkänt av mig, ja, helt och hållet nöjd är jag faktiskt. Med den mycket sparsamma snabbhetsträning jag utfört tycker jag att det är bra.

Mindre nöjd är jag för tillfället med löparbutikerna i den här staden. Vad har hänt liksom? På den första hade de knappt några grejer, allra minst något av det jag skulle ha, på den andra var servicen under all kritik. På den tredje (som inte var löparbutik, utan friluftsbutik), skickades jag upp för trappor, ner för trappor och kom inte ens till avdelningen jag skulle. Helt värdelöst när man tvingas gå tomhänt från en "löparprylshoppingsväng".

Snabb-benen fick vila idag, däremot fick jag använda återhämtningsbenen till två sju kilometrare. I morgon ska jag plocka fram långpassbenen.

Foto: Privat. Något sånt här lyckades jag inte åstadkomma med dagens besök på löparbutiker. Snopet. Får roa mig på annat sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar