lördag 13 augusti 2011

Behagligt

Senaste dagars löpning har varit rätt så behaglig. Inte behagligt lugn, utan mer att ben och kropp känts behagliga när jag höjt tempot. Av någon anledning har jag lättare att springa tempo när jag rör mig från punkt A till punkt B, än när jag ger mig ut bara för att springa. Pay-offen känns högre när det att jag springer snabbare gör att jag kommer snabbare fram till mitt mål. Logiskt.

Jag har fortsatt med det som jag började med i början av sommaren - att springa i alla uppförsbackar som jag har som vana att gå i. Det är också vanesak har jag märkt.

Så inför lördag: Genast jag såg färgen på årets Midnattslopps t-shirt visste jag vad jag skulle ha till. På lördag springer jag såhär - mindre behagliga färger kan tyckas:
På fötterna så klart röda skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar