måndag 14 februari 2011

Löparsko-sug

Jag sitter med ett ständigt sug. Suget blir värre och värre ju närmare våren vi kommer och håller i sig trots att löpningen ibland, som idag, känns som kola. Nya modeller av skor är på väg in till butikerna, på nätet kommer nya modeller och uppdaterade versioner upp, och jag går på allt. Vill ha allt. Jag är helt enkelt lite kär i springskor. I år är jag speciellt sugen på lättviktsskor, barfotalöpnings-inspirerade pjucks. Och som om det räckte med det. DS-Trainers har en vårmodell i turkos. Typiskt. Min favoritfärg. Vad som är ännu mer typiskt är att jag har ett par så gott som oanvända DS i garderoben som jag köpte i juli när jag fick semester (en tradition jag instiftat - när jag får sommarsemester köper jag nya springskor). De har också turkosblåa detaljer, men är inte turkosa i tyget.
Förra sommaren och nu under vintern har jag även sprungit en del i Adidas Adizero skor, och har blivit väldigt förtjust i dem. En positiv överraskning för mig som trodde att jag inte kunde ha annat än Asics.
I lördags var vi en sväng till Löplabbets racingbutik. Som att strö salt i sötsuget. Fick betjäning av en kille som var superduktig på att förklara dethär med lättviktsmodeller. (Farliga butiker dedär Runners store och Löplabbet). Kollade förutom på de två nya Asicsmodellerna jag vill ha; bl.a. DS-Racer även på Adidas Adizero och på Nike Free. Free:n får dock vänta - tänker inte bli kär i flera märken nu och mina plattfötter mår nog bättre med lite support.
Har tagit till åtgärder och börjat nöta på de oanvända semesterskorna nu. Fluffiga och sköna som nya DS-Trainers tenderar att vara.
Någon som vet hur många mil man måste springa i ett par skor innan de får bytas ut? Inte lätt att gå omkring med ett sådant sug.
Hurudana skor känner ni er sugna på just nu?



Foto: Privat. Känns ju onekligen som om ett par fattas.