lördag 19 februari 2011

Bortpeppad lathet

Jag kände mig seg och olustig idag på förmiddagen då jag skulle ge mig ut. Tyckte lite synd om mig själv för att det var så kallt. Mattheten som jag kände igår var som tur borta, och inte något som hade blivit någon förkylning. Gårdagens vila var alltså enbart lathet :) ; nej skämt å sido så har jag tränat på mycket under hela januari och februari, vilket har varit min plan, och mars kommer att betyda mer vila, också enligt plan.
Hade stämt träff med Karin för en springtur idag, och jag hade liksom strategin klar redan från början. Jag skulle ta mig till vår träffpunkt springandes, sedan skulle Karin få dra mig resten (dethär berättade jag såklart inte för Karin). Efter att vi båda hade beklagat oss lite för varann lättade det ändå på något sätt och vi luffsade en skön och peppande runda. Så peppande att jag kunde fortsätta en bit till och skramlade ihop ett pass på 22 km. En knepig kyla var det idag. I skuggan riktigt kallt, och i solen rätt skönt. Märks att solen börjar värma nu!
Mer tänker jag inte berätta om min lördag. Tjingeling springeling!


Foto: Privat. Skulle ju visa min nyklippta frisyr men efter över två timmar ute med huvudbonad och springandes fanns det inte så mycket till frisyr kvar...