onsdag 9 februari 2011

Gimme färg!

I takt med att huden på armar och ben blir blekare och blekare skriker mitt sinne efter färg. Jag vill ha klara, färgade tights, färgsprakande jacka, mönstrad huvudbonad och spräckligt färgade handskar. Jag vill ha leg-sleeves som har ett ben grönt och ett rött precis som Katarina, och så vill jag ha bar mark så att jag inte behöver anpassa skovalet till underlaget.
Så öppnar jag garderoben med träningskläder och ser 90% svart. En neonfärgad reflexväst från Craft som visserligen piffar upp, men som ändå påminner om att det ännu är mörkt. Ett par Noosa som är neonfärgade pryder skogarderoben, men på nåt sätt känns det inte rätt att dra ett par slabbiga, svarta broddar ovanpå de glammiga Asicsen. Några par tights som så gott som uteslutande är svarta; med undantag för ett par som faktiskt har några vita ränder i sidorna, och faktiskt några lager två tröjor som är färgade, men som nästan alltid göms under en svart löparjacka.
I vår vill jag ha löparkläder i stark rosa/ cerise, stark turkos, klar gul och sprakande lime. I brist på allt det, tänker jag imorgon springa i min turkosa löparjacka, med neongul väst ovanpå, rosa buff, spräckliga handskar och beroende på temperaturen, kanske också en kjol ovanpå tightsen.
Bildbevis är möjligt...


Foto: Privat. Tillsvidare en svartklädd bild. Svart är ju alltid ok, men vore det inte kul med lite mer färg?!