söndag 21 december 2008

Årets kortaste dag - decembers ljusaste dag?

Vilken fin dag man fick vakna upp till idag. Började dagen med en långpromenad, perfekt väder för det, och verkade som att många faktiskt tog vara på solskenet och var ute på joggingrundor på förmiddagen. Var mysigt med en vanlig, lugn promenad, oftast blir det ju träning på helg-mornarna, och efter långpass brukar man ha andra preferenser än att gå ut och promenera. Målet med dagens promenad var att gå och kolla in cyklar. Jag har en enkel, enväxlad som jag köpte i våras för att cykla till jobbet, cykla lite annars, och kunna lämna var som hellst utan att vara rädd att bli bestulen. Nu känns det som att jag gärna skulle träna lite mera cykling som omväxling till löpningen. Tänkte satsa på en hybrid modell, som borde passa bra både som transportcykel till jobbet, och som träningscykel. Denhär verkar vara ett bra alternativ:

Med diverse tillbehör, som skärmar, dubbdäck, pakethållare, skulle den gå på omkring 6500 kr, ok pris tycker jag. Denna borde också enligt försäljaren fungera bra om jag vill köra en Vätternrunda. En herrmodell är också enligt försäljaren lite stabilare, så det blir antagligen en sån. Nu måste jag bara bestämma om jag vill ha en i silver, eller guld-brun. I-landsproblem.

För att bevisa att jag faktiskt behöver köpa en ny cykel, blev det igen ett cykelpass ikväll. Väldigt lugnt sådant, eftersom det var ganska halt (bra motivering till att köpa dubbdäck, och ny cykel, hihi). Dessutom var det mörkt, och stor trafik. Blev rejält pass på 1 tim, 40 min, men med en puls på omkr. 130. I lägsta laget alltså, men bäst att ta det säkra fram om det osäkra. Jag som är barnsligt förtjust i julbelysning njuter av att vara ute i mörker denhär tiden på året. Man kan få syn på sånahär saker t.ex.:

Aah, tänk om det vore "lagligt" med julbelysning hela vinterhalvåret.

Känner mig nöjd att jag haft tålamod att vila benen från att springa hela helgen. Både baklåret och ljumsken känns bättre idag. Nu blir det lite softande i soffan framför Parlamentet så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar