måndag 22 december 2008

Aha... det är alltså Maffe träning jag sysslar med.

Har stött på uttrycket Maffe-träning ett antal gånger, men inte kännt att det varit något som varit attraktivt för mig. Men detta är precis vad jag sysslat med de senaste 7 veckorna. På grund av min ben-skada har jag inte kunnat köra tempo över huvudtaget, utan bara sprungit och cyklat lågintensivt. Har jag ökat på farten, förlängt stegen, har baklåret morrat, och jag har fått slå ner på farten igen. Ofrivilligt har det alltså blivit denna Maffe-träning. Efter att ha läst lite om denna träningsmetod, känner jag mig i form igen. Har kännt mig stressad av att inte kunna köra intervaller och ordentligt tempo med pulstoppar, men med tanke på tiden på året, och att det är en slags lugnare träningsperiod nu, verkar det som om denna ofrivilliga Maffe-tid har befunnit sig perfekt i timing.

Idag blev det ytterligare 95 min cykling. 45 min på morgonen och 50 min efter jobbet. Hade bara en halv dag idag, och vad skönt det var att cykla hem redan vid halv ett. Är van vid att äta lunch vid 12, men idag planerade jag att ta lunchen efter cykelpasset. Följden var väldigt skakiga ben när jag började närma mig hemmet, eftersom jag inte käkat annat än en frukt sedan frukosten. Efter en ordentlig lunch är jag dock back in business, ibland överträffar vår närbutik sig faktiskt gällande lunch-utbud.

Har ingen koll på vad som sänds på tv dagtid, nu inspekteras det. Jag har med gott samvete slängt mig ner på soffan och kollar på Nigellas jul.

Har lite blandade intryck gällande Nigellas matlagning. Det hon gör är inte riktigt i min stil... gillar inte stick-söta, maffiga saker, och friterat som hon (och resten av Storbr. förstås gillar), passar verkligen inte mina smaklökar. Ändå är det något som är intressant med programmet.

Eller... så är det att jag precis inlett min jul ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar