fredag 19 december 2008

Fredag och naprapatbesök

Skönt med fredag, eller nåt.

Började dagen med ett cykelpass - eller, jag cyklade till jobbet, med ett extra varv runt Söder på vägen. Blev totalt 45 min med en medelpuls på 136. Tog en sväng in till jobb-gymmet också och gjorde lite hantelövningar i ca. 10 min, innan magen kurrade av hunger, och jag var tvungen att skynda mig i duschen för att sen få i mig frukosten. Efter jobbet gjorde jag samma sak igen, på med träningskläder, och cyklade hem men en extra sväng. Blev 50 minuter till, denna gång utan pulsbälte, men av min värme att döma höll jag åtminstone samma puls.

Vet egentligen inte vad jag tycker om att träna cykling. Det är liksom en sak som jag inte riktigt sett som träning, mer som transport. Men eftersom jag vill låta spring-musklerna återhämta mig, tycker jag att cyklingen är ett bra alternativ, och vid löp-långpass överstiger ju inte medelpulsen alltid 140 för mig. Så - cyklingen får väl räknas som ok alternativ lågintensiv träning med gott samvete.

Var också till naprapaten idag. Fick en del nya övningar, och grönt ljus för att springa lugnt om det känns bra (eller om det inte gör ont). Imorgon får det bli lite mys-tempo jogging i kombination med cykling för att få till ett långpass. Har inte joggat sedan onsdag (fast det känns som en vecka sedan), så spinglusten finns, men måste ta det försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar