lördag 3 september 2011

Tröttbenad




Åh, så skönt att sätta sig ner. Är precis hemkommen från en lördagsförmiddag längs delar av Sörmlandsleden. Förra söndagen var jag i Nackareservatet och sprang omkring lite på måfå, men idag hade jag sakkunnig hjälp av Staffan som är bra på stigdragningen i reservatet.

Större stigar blandat med mindre stigar, rötter, klippor, förbi små sjöar. Verkligen fint och det var länge sen jag träffat Staffan så det var ett och annat som uppdaterades. Dryga tre timmar och tre mil, varav två var terräng. Så långt träningspass har jag inte sprungit senaste halvåret, så jag känner mig extra nöjd (och extra tröttbenad).



Foto: Privat. Stannade till vid en källa och drack kallt, rent vatten

Foto: Privat. Halvvägs satte vi oss ner en stund och vilade och mumsade på Staffans medhavda Runekaka

Foto: Privat. Fick äntligen användning för vätskesystemet som jag haft i garderoben ett tag. Funkade jätte bra, och väskan satt också alldeles perfekt. Sörplade i mig sista dropparna när jag kom hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar