fredag 23 september 2011

Inget Lidingö

Blir ingen start för mig imorgon. Det känns ledsamt, men okej ändå. Kombinationen av att jag är rätt nöjd tävlingar för i år, att jag inte känner någon lust att springa lopp redan nu; är nog inte återhämtad till 100% sedan lördagen, och framför allt att foten inte är i bästa form för att springa i terräng, gör att beslutet blev så. Foten (eller ledbanden som enligt min egen bedömning av situationen, är uttöjda) skulle säkerligen klara av loppet, men hur den skulle må efteråt är jag osäker på. Den är nu, trots att jag tejpat den väldigt instabil och jag får koncentrera mig på att hålla den på rätt så att jag inte trampar snett igen. Inte det bästa för en tävling i terräng.

Jag har inga starka känslor för just Lidingöloppet, så det känns inte som någon stor förlust att inte springa; det är ju inte i samma klass som t.ex. Stockholm marathon för vilket jag säkert skulle offra halva foten, och jag sprang 26 k på Lidingö ultra i våras, och det loppet tyckte jag var roligt, och jag fick en bra tid.

Ändå känns det som sagt ledsamt. Jag har sneglat på medaljtiden som för damer är 2.38 och tänkt att jag nog skulle fixa den om jag skulle ha en bra dag. Men vad gör väl det om 100 år.

Plan asfalt lockar mig i helgen. Efter att jag dragit något gammalt över mig och surat en stund.

Lycka till alla ni som springer!


Foto: Privat. Så att sånt. Loggar i alla fall 21 km löpning och ett styrkepass idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar