söndag 11 september 2011

Söndagspyssel - sleeves

Jonna funderade härom dagen på när det var dags att gå över till långa tights när man springer. Jag inledde shorts- och kjolsäsongen i början av maj. Sedan det har jag vad jag kommer ihåg, enbart sprungit i kortbenat, med undantag för midnattsloppet, men då var tightsen väldigt ihåliga så de räknas som sommarklädsel.

Nu är det inte någon sommarvärme på morgonkvisten längre. Senaste vecka tror jag det var runt 10 graders sträcket vissa morgon-snorkkarpass. Har än så länge hållit fast vid kortbenat och tänkte fortsätta med så länge det går.

Foto: Privat. Leg sleeves låter mycket häftigare än avklippta strumpor, så dessa får heta sleeves

I dag fixade jag som söndagspyssel till konstgjord andning för kortbenat + höstmorgon. Klippte av ett par Craft kompressionsstrumpor (de har bra skaft men foten är allt för tunn tycker jag, så därför fick de stryka med), fållade med grön sytråd, och fick fram ett par leg sleeves. Minst två veckor till i löparkjol tycker jag.

Övrigt söndagspyssel ett löppass med några långa intervaller, och trappspringande så att mjölksyran kom smygande.