tisdag 13 september 2011

Ljudet av flås


Man får väl inte enkelspårig i tankarna. I alla fall inte om det är blåsigt och man bara har kortärmat för hemvägen. Mina leg sleeves fick bli arm sleeves ikväll.

Foto: Privat. Arm sleeves det nya svarta

En annan observation: När jag är ut på löppass specifikt, alltså att det primära för löpturen är att vara ut på pass och inte att ta mig från punkt a till punkt b, tänker jag ofta på tempo, kanske att det är lite tungt, ja tankarna kretsar främst kring själva passet. Idag när jag stannade vid ett trafikljus under ett snorkkarpasset kom jag att tänka på min andning. Bröstkorgen höjdes och sänktes, och jag noterade att jag faktiskt var riktigt andfådd - hörde hur jag flåsade. Tankarna på väldigt mycket annat än löpning.

Misstänker att jag kan lura mig själv ganska bra på det sättet. Att liksom inte märka att jag faktiskt springer snabbare än 6-minuters tempo ibland. Speciellt bra funkar lurendrejerierna när det blåser eller regnar. Då hör jag inte då jag flåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar