söndag 12 juni 2011

Trasig

Ont ska med ont fördrivas, trasigt ska med trasa fördrivas. Typ.

Nu var min lårmuskel ju faktiskt inte så trasig; de facto kändes den skumma känslan inte alls av efter fyra dagars löparvila, och i fredags kunde jag springa utan minsta lilla stelhetskänsla. Riktigt skönt.

Jag var ändå på naprapathbesök och han noterade en liten snedvridning i höften som knäcktes på rätt igen, och så gav han lårmuskeln en ordentlig omgång. Knastrade lite småläskigt i muskeln vid massagen, vilket var tecken på att den var något irriterad. Sedan slängde naprapath-Stefan en fuktig disktrasa på ryggen och ledde ström genom musklerna. Bra att få en genomgång av eventuella snedheter och låsningar; sommarbesiktigad och klar.

Undrar ändå om jag inte vilade bort sprättet i benen också under min fyra dagars löparvila. Igår var jag segare än seg i värmen, och idag var jag också rätt tam. Lite tamhet är dock inte hela världen. Bara man slipper trasigheten.