torsdag 9 juni 2011

SSStick Olle!

Min strategi om att mota Olle i grind och ha total löpvila några dagar bär redan viss frukt. Baklåret känns bättre idag än igår, nu mest bara lätt stelt, och jag hoppas att det bara var fråga om en sträckning, muskelirritation eller en lätt inflammation i en muskel eller muskelfäste. Det som gjorde att jag blev något nervös när jag fick känningen i baklåret var att det påminde läskigt mycket om en baklårsskada jag hade för ca. tre år sedan, och som envisades med att hänga kvar i flera månader. Står i givakt vid grind någon dag till för att vara säker på att Olle verkligen sticker iväg.


För att mitt försvar mot Olle ska vara så starkt som möjligt håller jag på med uppbyggnad av försvar:

Styrka - med en strandkasse som camouflage har jag kånkat med mig träningsmatta och hantlar ut i buskagen där jag tränat styrka tills armarna skakat och magmusklerna gnällt.Spikis - när jag hade någon skada förra året gav Daniel tipset om att använda spikmatta för att få cirkulation i det område/ muskler som behövde läkas. Igår satt/låg jag med spikis under låret. Tror på cirkulationseffekten.


Stefan - redan igår tokbokade jag en tid till super-naprapathen Stefan. Hade tänkt att jag skulle boka in ett besök för att gå igenom rygg, höft och få upp eventuella låsningar innan semestertider, och nu fick jag en orsak att verkligen boka en tid. På fredag misstänker jag stötvågen åker fram.