onsdag 1 juni 2011

Några mil senare

Bor jag fortfarande delvis i marathonbubblan. Läser om andras lopp, får gåshud, och önskar att det var Stockholm marathon varje dag. Eller i alla fall varje helg.

Samtidigt får jag försöka hålla mig själv hårt i örat. Lördagens lopp tog säkert på krafterna trots att jag känner mig väldigt återhämtad. Helst av allt skulle jag vilja springa, springa och ännu mer springa, men den förståndiga sidan säger att jag bör ta det lite lugnt. Så, de några milen som jag tagit mig senaste dagarna har varit i luffsarfart (förutom en sväng där jag hade sällskap), promenerande (också sällskapspromenerande), och vädernjutande.

Idag när jag kom till jobbet hade jag detta på mitt skrivbord:

Foto: Privat. Karta över bansträckningen på Helsingfors marathon

Verkar som om någon tycker att jag borde satsa på att knäcka 3.30 gränsen. Fast det vore också ett bra och tufft mål till nästa års Stockholm marathon. För det var ju faktiskt så att det inte är Stockholm marathon varje dag eller helg.