måndag 13 juni 2011

Tånaglar och glada tankar


"Du har faktiskt rätt fula fötter" konstaterade maken när vi satt på en brygga i lördags."Tånaglar är för töntar" svarade jag, och tänkte att det ju var tur att det inte var på tårna det hängde när det begav sig, tur även att det inte hängde på fotrelaterade komplimanger. "Men jag har vunnit en kur Baby Foot - det kommer att göra mina löparfossingar supermjuka" tillade jag.

Milla lottade ut några kurer fotvård och jag hade alltså turen (även där!) att vinna ett paket "Baby Foot". Idag hade jag glädjen att träffa Milla och en 7-månaders Alvar för en lunch ute i solen, så nu håller jag tummarna, eller snarare stortårna för att jag ska få mjukare fossingar. Men som sagt - tånaglar är för töntar (jag lovar - hur många som helst blir imponerade av bortslitna marathonblånaglar!).

Förutom förhoppningar om mjukare fötter, gick jag idag, som alltid när jag träffat Milla, från lunchen med glada tankar och funderingar kring att man nog inte ska bekymra sig över saker, och att det verkligen är viktigt att se varje stund som värdefull. För er som är intresserade av mindfulness och personlig utveckling rekommenderar jag att läsa det som Milla skrivit om ämnet - det är guld.

Foto: Privat. Fötterna är ack så värdefulla de med! Måste faktiskt rekommendera dessa strumpor jag fått från GoCoCo. Aningen tjockare än vanliga löparstrumpor vilket jag gillar. Mjuka är de också - nästan lika bra som de vinterstrumpor jag köpte på Halppis i Vörå i höstas och som jag tvättade i handfatet nästan varje dag för att kunna använda dem igen. Bra springstrumpor växer inte på träd.