fredag 8 juli 2011

Hederlig rutinmåndag



Jag varvar extremt icke-rutinliv med spot on rutinliv. Från att senaste veckorna mest flackat omkring, rest hit och dit, flyttat, och än så länge använt det nya hemmet främst som sporadisk övernattningslägenhet, har jag nu inlett en rutinvecka. Ingen barriär att ge sig ut och springa – det går mer eller mindre av sig självt i och med snorkkandet till och från jobbet. 2 pass idag och jag känner mig åter med i spelet.

Har även lokaliserat träningsmattan, och förhoppningsvis ska jag då komma igång med hemmastyrka igen. Känner att jag verkligen behöver stretcha; något jag slarvat med fullständigt senaste tiden och som jag påminns om när det knakar i ledarna när jag springer. Ytterligare rutinlyx var att äntligen få fylla kylskåpet med bra råvaror efter en vecka med misshandlad Pekingmat (hur lyckas man förstöra råvarorna så brutalt?)

En vanlig, hederlig rutinmåndag - varför frångå ett vinnande koncept?

Foto: Privat. Ett av de inte allt för många kulinariska guldkornen i Peking - Bubble Tea (egentligen Koreanskt). Te, kondenserad mjölk och tapioka.