lördag 12 mars 2011

En sväng till våren

Har varit iväg och smakat på våren. Eller mer nosat, för under de två dagarna jag var i London var jag utomhus totalt 20 minuter + 15 minuter som jag stod ute i en taxikö, men det var under tak så det räknas inte. +12 betyder ändå vår. Man behöver inte ens ha vantar. Inga spring (där fick jag till det va?) kläder med, och inga springtankar heller, förutom det lilla suget som kom när jag såg två killar i hotellobbyn som var på väg ut på morgonpass. De hade säkert en alldeles fantastisk löpartur i Hyde Park. Säkert med vårlust och formtoppande intervaller. Eller så var de ute på sitt millånga chronic cardio pass.
Perfekt är det i alla fall att inleda helgen med springsug i benen. Är man påpasslig kommer man säkert att få njuta av, om inte vårväder, så i alla fall vårvinterväder på långpasset. Samla fräknar- och kilometer-dag!


Foto: Privat. Snart. Snart.