söndag 25 april 2010

Värstingtightsen

Förra veckan fick jag ett mail med rubriken "Äntligen CW-X" av SupplyStation-Stefan(SupplyStation positionerar sig som ett alternativ till "de stora", och erbjuder ett sortimet för extremlöpare). Yes - tänkte jag, nu är kompressions-värstingarna här. Idag fick jag då tightsen som jag ska testa, och jag bestämde mig för att dra dem på mig redan när jag skulle springa hem. När jag drog fram tightsen ur förpackningen började jag nästan kallsvettas, och ångrade att jag som svar till Stefan skrivit att jag antagligen bör ha storlek S för att få den rätta kompressionseffekten, eftersom jag har så stickiga ben. Hur skulle jag komma i de brallorna? Som tur var, så var det inte så krångligt som jag först befarade, och när tightsen väl satt, satt dom som ett smäck. Kompressionseffekten visar ju sig främst då man springer längre distanser, och jag får lov att återkomma med utvärdering och beskrivning av "tights-teknologin" när jag kunnat springa längre sträckor. I vanliga fall springer jag oftast med kompressionsstrumpor, mest för att jag tycker att de är sköna för benen, och jag inbillar mig att de ska ja en bra återhämtningseffekt.


RunnersGear-Zebban har tidigare skrivit om CW-X tightsen; den recensionen kan ni läsa tills vidare; Zebban burkar kunna sina prylar.

I övrigt en bra måndag, med lyx i form av en ny tandkrämstub, så nu slipper jag att mangla den gamla tuben fem varv när jag avverkat min transportlöpar-sträcka till jobbet. Sweet.