onsdag 7 april 2010

Ordinerad löpning (typ)

Igår var det igen dags för ett besök hos Neurodynamik-David för en check av höft-rygg-ljumsk-nerv-i-kläm-problemet. David noterade en klar förbättring sedan mitt förra besök, och det känns som om mitt tålamod ändå gjort att problematiken är på bättringsväg. Förra gången kände jag en ömhet mellan två kotor, men nu var det bara i ett "mellanrum" som det var ömt. Några knak i ryggen och akupunkturliknande, smärtlindrande behandling gjorde att jag, liksom efter förra besöket, kände att ett slags tryck på höften lättade, och det lättade också ordentligt i skallen.


Igen berättade David en massa intressanta saker om hur nerver, ryggrad och kroppen allmänt fungerar, vågar dock inte återge det han sa eftersom det finns allt för stor risk för att jag berättar något jag kommer ihåg fel.

Det jag kommer ihåg, och vet att jag förstod rätt, var att löpning fortfarande rekommenderas :) . Gärna korta pass, där jag ser till att slänga ordentligt med armarna för att få en ordentlig rörlighet, uppmjukning och genomströmning i hela bål-partiet. Så gott som ordinerad löpning gillas skarpt, och även om jag ännu ska ha tålamod att ta det lagom, känner jag mig nu väldigt positiv trots att det alltid finns risk för att det kommer bakslag.

Transportlöpning både till och från jobbet, inte hela vägen men ändå. Hela förmiddagen njöt jag av känslan som man har när man morgontränat. Känslan när hela kroppen är mjuk och behaglig. Västerbron attackerad två gånger idag gör att jag även ikväll känner mig mjuk och behaglig - inte en dag för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar