tisdag 6 april 2010

Craft-lunch

Jag kollade precis in på Craft's hemsida och hittade detta filmklipp. Ett gäng medarbetare kör ett träningspass på lunchen, något som jag tror att arbetsgivaren får igen i ökad produktivitet. Det verkar vara ganska olika från företag till företag hur man främjar de anställdas hälsa, och motionsmöjligheter. Många har friskvårdsbidrag, kanske sponsrat gym-kort eller träningsmöjligheter på arbetsplatsen.


Jag är väldigt nöjd att det på min arbetsplats finns möjligheter till duschutrymmen eftersom jag oftast transporterar mig springandes till och från jobbet, och möjligheten till dusch och ombytesrum är guld värt. Ifall man skulle vilja ta ett löppass på lunchen skulle det ju också funka. Vi har även tillgång till ett litet gym där jag ibland brukar träna styrka. Jag har inte riktigt kommit mig för att träna på lunchen eftersom jag föredrar att ha en relativt kort lunch, och de få gånger jag lunchtränat har jag tyckt att själva lunch-intaget blivit naggat, och jag har slängt i mig lunch på 10 minuter och det gillar jag inte riktigt.

Hur ser det ut på din arbetsplats? Uppmanas ni att träna? Har ni en praktisk möjlighet att göra detta i samband med jobbet?