torsdag 22 april 2010

Snorkkis-skon



Idag har jag varit och designat min egen Adidas sko. Jag och några andra bloggare är involverade i en satsning (gemensamma träningar etc. som jag dock inte kunnat delta på eftersom de varit dagstid) mot Göteborgsvarvet som Adidas gör, och har i och med det fått möjligheten att designa vår egen sko.

Det som jag ser som största fördelen med detta koncept är att man kan anpassa skorna efter sina egna fötter. För de allra flesta skiljer sig vänster- och högerfoten i längd och bredd, och med anpassade skor får man precis den storlek man behöver, och man kan även få skon med eller utan pronationsstöd beroende på vad man behöver. En bonus är ju att man kan skapa sin egen design.

Egentligen är jag inte en rosa-typ, men nu blev det faktiskt en cerise rosa sko med detaljer i orange (har redan skor i min favoritfärg turkos :) ). Eftersom man även fick ett tryck på skon, fick skon prydas av "Snorkkis", och Snorkkis skon är här. Designen fri att använda.

Foto: Privat. Mina cerisefärgade skor med texten Snorkkis som är lite suddigt

Att göra den egendesignade skon kostar 300 kr extra (+vanliga skopriset på 1300), och då får man alltså ett par som är anpassade enligt egna fossingar. Det tar ca. tre veckor innan jag får mina snorkkisar, och så får vi se om även jag kan springa i Adidas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar