torsdag 1 april 2010

Nattliga lopp

Det är inte speciellt ofta som jag drömmer om löpning, men det händer ibland att jag drömmer om lopp; antagligen för att det känns lite mer spännande. Senaste tiden har jag dock haft fler löpardrömmar än vanligt, vilket säkert beror på att jag inte varit riktigt kry och sett mina lopp-chanser flyga förbi.

Ett lopp, som skulle bli årets "fokus"-marathon, den mara där jag skulle spräcka 4 timmars gränsen, är Vällingby marathon som går av stapeln nästa veckoslut. Det är inte aktuellt i dagens läge, däremot i drömmarnas värld - där kan vad som helst hända.

En natt var det i min värld dagen för Vällingby marathon. Jag var i hyfsad form, men omständigheterna var lite speciella. Jag hade nämligen lyckats värva min syster att också springa. Jag tyckte att halv-mara-alternativet skulle vara lagom för henne, men hon tyckte att hon lika gärna kunde satsa på hela när hon ändå var i farten. Som ofta är fallet i drömmar, är det lite tight om tid, och vi var något försenade när vi skulle packa in oss i bilen. Tilläggas bör att vi packade med oss även längdåknings-utrustning sådär ifall om att det skulle behövas, och till vårt förfogande hade vi farmors gamla bil. Bilen var lite för liten för syrrans långa diagonal-skidor, så det var lite meckigt att packa ihop allt.

I drömmen kom vi oss aldrig iväg till start, jag vaknade innan det, men jag är fortfarande nyfiken på hur det gick för oss. Speciellt hur det gick för min syster, och huruvida vi var tvungna att använda längdskidorna. Typiskt att man alltid vaknar när det är som roligast.