fredag 16 september 2011

Laddar tacksamt

Imorgon är det halvmara! Jag har gjort en klassiker då det gäller uppladdning. Har varit på en resa, inte sovit speciellt mycket under några nätter, ätit allt annat än bra. Kan väl påstå att jag ligger bland de slöa knivarna i lådan (ha! man kan fortfarande vara vass - vass och slö).

Känner mig lätt stockad i luftvägarna men hoppas att det beror på att jag varit i luftkonditionerat. Väskan står kvar ouppackad vid dörren, kläderna som jag tänkte ha när jag springer i morgon ligger i tvättkorgen, stretchat har jag inte gjort på hela veckan, styrketräningen som jag hade tänkt köra idag blev inte av, jag är sugen på ost och osthyveln är i diskmaskinen, maken har inte kommit hem från jobbet ännu, de svarta pumpsen jag tänkt shoppa idag fanns inte i min storlek, datorn får snart soppatorsk och jag vet inte var laddaren är, veckan har gått allt för snabbt och jag har inte klurat ut hur man gör med överdragsklädsel om man vill springa i löparkjol, och inställningarna på bloggen och jag vill inte samma sak.

När jag tänker dessa tankar, om småsaker, struntsaker som läggs fram som problem. Då är jag tacksam. Tacksam för allt det jag har, för allt runtomkring, för hälsa. Och eftersom detta är en löparblogg så ska jag lovorda benen och löparkroppen som varit hela länge nu.

Förstår inte att jag ibland gnäller på onödigheter. Kan inte tänka mig bättre laddning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar