onsdag 31 augusti 2011

Snorkkarmate

Jag springer med ryggsäck minst fyra pass per vecka. Ser faktiskt ryggsäcken som den, efter skorna, viktigaste löpargrejen. Viktigt att ryggsäcken är bra alltså. Den som jag haft tidigare har inte haft helt perfekt passform för mig, utan den har knagat lite på halsen. Inget problem vintertid då man ju har jacka med krage då, men när det inte är jackväder har jag varit tvungen att ha en scarf på för att spara på nackskinnet.

Har letat efter en ny rygga nu som då men inte hittat den optimala. För någon dag sedan slog jag dock till och klickade hem en Salomon ryggsäck som är gjord som en hel väst. Många små fickor vilket är bra då man ska ha flera nycklar, och diverse småprylar med, och den är gjord för att kunna ha vätskepåse i. Idag premiärsprang jag med min nya Snorkkarmate, och den kändes väldigt bra. Inget hoppande, inget knagande än så länge.

Foto: Privat. Västkonstruktionen

Foto: Privat. Tur att jag hade en Craft löpartröja i exakt samma färg. Väskan är utfällbar så den kan bli lite större om man har mer packning

Privat. Me and my mate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar