lördag 24 juli 2010

Maxad outfit

Lördag morgon. Första dagen på 30 dagars ledighet. Lovely. En temperatur på under 20 grader och man börjar fundera om man klarar sig med kortärmat och kjol. Det är ju liksom bara hälften så varmt som det var förra lördagen när vi befann oss i Warzsawa på minisemester. Då skulle det inte ha smakat att springa. Det gjorde det idag. Mitt sällskap var in charge för upplägget för passet. Jag var lydig nog och följde direktiven. Uppvämning, vanlig distanslöpning, fyra korta maxintervaller med gåvila emellan. Första gången jag springer dessa primal-maxintervaller, men som mitt sällskap och jag konstaterade: Man skulle inte riktigt ha någon chans om ett rovdjur kom jagandes. Nerjoggning på det och ett gäng löpskolningsövningar och stretch. En varierande mil, och en bra start på dagen.


Igår var det traditionellt fredags-tempopass. 8 km i 5.15 tempo utan att jag kände mig speciellt utpumpad trots att jag har ganska många mil i bagaget denna vecka. Rätt nöjd faktiskt. Eller så var det semestertankarna som gjorde mig dopad. Avslutar med dagens, och förmodligen semesterns vanligaste outfit.


Foto: Privat. Funktionströja från Craft, löparkjol från RaceReady/ Supplystation, kompressionsstrumpor från GoCoCo (långstrumpor har jag inte haft sen början av juni, så det var lite roligt att få dra på sig sådana), och så naturligtvis Asics DS-Trainers på fötterna. Nä, det blir nog inte snyggare än såhär på denna blogg.